Nylanserade Maxus E-Deliver 7 – Ultimata arbetsbilen med fyrhjulsdrift sätter ny standard för elektriska arbetsfordon!

En elektrisk revolution

Städer över hela världen står inför en enorm utmaning: hur ska de hantera ökade transporter samtidigt som de minskar utsläppen? Svaret kan mycket väl vara Maxus E-Deliver 7, en banbrytande eldriven skåpbil som lanserades i början av 2024. Med sitt löfte om nollutsläpp, innovativ design och imponerande prestanda, sätter E-Deliver 7 en ny standard för hållbara transporter i stadsmiljöer.

En efterlängtad lansering i Sverige

Nu lanseras Maxus E-Deliver 7 i Sverige. -”En modern elektrisk skåpbil som kombinerar hög lastvikt och lång räckvidd”, säger Markus Lundevall på Maxus Sverige. Detta är det senaste tillskottet i Maxus breda transportbilssortiment.

-”Vi har sett fram emot att lansera E-Deliver 7 länge. Det här är en transportbil som höjer standarden i segmentet och är perfekt för hantverkare, flyttfirmor, trädgårdsmästare och för godstransport. Den ger en känsla av kvalitet i alla aspekter, och uppfyller dagens förväntningar när det kommer till komfort, räckvidd och säkerhet”, enligt Markus Lundevall, försäljningschef för Maxus i Sverige.

Design och funktionalitet

Vid första anblicken är det tydligt att E-Deliver 7 är en modern och stilren skåpbil. Den futuristiska och aerodynamiska fronten är inte bara estetiskt tilltalande, utan bidrar också till ökad effektivitet. De noggrant designade linjerna ger E-Deliver 7 ett dynamiskt utseende som kombinerar estetik och funktionalitet på ett imponerande sätt. Bakdörrarna kan öppnas i 180 graders vinkel och dubbla sidoskjutdörrar är standard.

Placerad mellan e-Deliver 3 och e-Deliver 9 i storlek, erbjuder E-Deliver 7 ett rymligt lastutrymme på mellan 5,9-8,7 m³. Med en hög lastvikt på upp till 1 125 kg och en släpvagnsvikt på 1 500 kg är denna skåpbil idealisk för transport av tung och skrymmande last. Två olika batterier finns tillgängliga, 77 respektive 88 kWh. Det ger E-Deliver 7 en imponerande räckvidd på mellan 310-370 km (WLTP blandad körning) på en enda laddning, och en 3-fas ombordladdare möjliggör upp till 11 kW laddningseffekt vid AC-laddning.

Fyrhjulsdrift och avancerad teknik

Den största nyheten är att den kommer med fyrhjulsdrift under sista kvartalet 2024. Maxus E-Deliver 7 är utrustad med ett avancerat fyrhjulsdriftssystem som är utformat för att leverera hög prestanda med fokus på energieffektivitet och ökad dragkraft under alla förhållanden. E-Deliver 7 erbjuder tre olika körlägen: ECO, Power och Normal, vilket ger föraren möjlighet att anpassa bilens prestanda efter behov och körsituation.

Invändigt erbjuder E-Deliver 7 en bekväm arbetsplats med tre sittplatser. Den justerbara förarstolen har armstöd, värme och svankstöd. Den 12,3-tums stora pekskärmen är kompatibel med både Apple CarPlay och Android Auto, vilket ger både full kontroll och underhållning under hela arbetsdagen. Den generösa standardutrustningen omfattar även en uppvärmd multifunktionsratt, helljusassistent, ljus- och regnsensor samt uppvärmd vindruta. – ”Maxus E-Deliver 7 är designad med förarens komfort och säkerhet i åtanke och uppfyller transportsektorns förväntningar”, fortsätter Lundevall.

Prestanda och räckvidd

Men det är under huven som E-Deliver 7 verkligen imponerar. Den drivs av ett högpresterande batteripaket som erbjuder upp till 370 km räckvidd på en enda laddning, beroende på last och körförhållanden. Detta är mer än tillräckligt för en hel dags arbete i stadsmiljö, och med stöd för snabbladdning kan batteriet laddas till 80 % på bara 45 minuter. Den tysta, utsläppsfria motorn ger inte bara en bekväm körning utan också ett positivt bidrag till stadsmiljön genom att minska buller och luftföroreningar.

Trygghet under arbetsdagen

Säkerheten är väl omhändertagen med ett komplett ADAS-paket, som inkluderar adaptiv farthållare, filbytessvarnare, filbytesassistent, backstartshjälp, backkamera, 360-graders parkeringskamera och hastighetsvarning. Dödavinkelvarning, elektroniskt stabilitetsprogram, automatiskt nödbromssystem, kollisionsvarning, skyltigenkänning och parkeringssensorer fram och bak garanterar en säker körupplevelse. Modellen uppfyller ”Gold” i EuroNcap ”Commercial van ratings”.

Hållbarhet och kostnadseffektivitet

För företag som vill minska sina koldioxidutsläpp och samtidigt sänka sina driftskostnader, erbjuder E-Deliver 7 en attraktiv lösning. Driftkostnaderna för eldrivna fordon är generellt sett lägre än för traditionella bensin- och dieseldrivna fordon. El är billigare än fossila bränslen, och eldrivna fordon kräver mindre underhåll eftersom de har färre rörliga delar.

Framtidens stadstransporter

Med E-Deliver 7 visar Maxus vägen för framtidens stadstransporter. Den kombinerar hållbarhet, effektivitet och avancerad teknik på ett sätt som gör den till ett självklart val för företag som vill ligga i framkant när det gäller miljövänliga transporter. Med den här skåpbilen kan företag minska sina utsläpp och driftskostnader samtidigt som de erbjuder en pålitlig och effektiv leveranstjänst.

Maxus E-Deliver 7 är mer än bara en skåpbil – den är en del av en större rörelse mot en grönare och mer hållbar framtid. När fler städer runt om i världen inför strängare utsläppsregler och fler företag ser värdet i att investera i hållbara lösningar, kan E-Deliver 7 mycket väl bli en vanlig syn på våra gator.

Mer om Maxus E-Deliver 7

Maxus E-Deliver 7 är en imponerande skåpbil som visar hur elfordon kan revolutionera stadstransporter. Med sin kombination av innovativ design, stark prestanda och fokus på hållbarhet erbjuder den ett kraftfullt verktyg för företag som vill anpassa sig till en grönare framtid. Detta är mer än bara ett fordon – det är en symbol för förändring och en bättre morgondag. Med ett introduktionspris från 459 900 kr exkl moms och tillgänglig för förbeställning/provkörning hos Maxus-återförsäljare, är E-Deliver 7 redo att sätta en ny standard för elektriska skåpbilar i Sverige och världen över.

Läs mer om den ultimata arbetsbilen Maxus E-Deliver 7 i länken nedan:

maxus.se/modeller/e-deliver-7/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0ruyBhDuARIsANSZ3wpNI8kAoF7Liq_RTmN_SwqwxHtvRh9mq7kVsz1IkrQi3zCcdGsg5GIaApr6EALw_wcB

Oplus_16908288

Fler nyheter

Skyltstället NORRKÖPING logo
"En legend återvänder: Maserati flyttar GranTurismo-produktionen tillbaka till Modena"

"En legend återvänder: Maserati flyttar GranTurismo-produktionen tillbaka till Modena"

Modena, hjärtat av Italiens legendariska Motor Valley, vibrerar återigen i takt med ljudet av Maseratis själ. På den historiska fabriken vid Viale Ciro Menotti – där Tridenten först smiddes – skriver Maserati nu ett nytt kapitel i sin 110-åriga berättelse. Från och med fjärde kvartalet 2025 återvänder två av märkets mest älskade modeller, GranTurismo och GranCabrio, hem till sin födelseplats. Det är mer än bara ett produktionsbesked – det är ett återvändande till rötterna, till passionen, och till den hantverksmässiga excellens som gjort Maserati till en ikon. Ett industriellt hjärta med racingpuls Viale Ciro Menotti-fabriken, med sina röda tegelväggar och…
Morgan Supersport – Brittisk Råstyrka i Kolfiberkostym

Morgan Supersport – Brittisk Råstyrka i Kolfiberkostym

Det finns sportbilar. Det finns supersportbilar. Och så finns det Morgan Supersport – ett rullande bevis på att tradition och innovation inte bara kan samexistera, utan samverka i ett dundrande crescendo av stil, teknik och känsla. I en värld där prestanda ofta definieras av digitala siffror och algoritmer, har Morgan återigen bevisat att äkta körglädje handlar om själen i maskinen. En återkomst med fart och elegans När Morgan Motor Company presenterade Supersport på hemmaplan i Malvern, väckte det eko över hela bilvärlden. Det anrika brittiska märket, känt för sina retrodoftande roadsters med trä i ramen och hjärta i karossen, kliver…
Lamborghini Temerario mot Ducati Panigale V4 i en Italiensk Duell på Imola!

Lamborghini Temerario mot Ducati Panigale V4 i en Italiensk Duell på Imola!

Sant’Agata Bolognese möter Borgo Panigale. Fyrhjuligt mot tvåhjuligt. Brinnande hybridkraft mot MotoGP-blod. På asfalten där motorsportshistoria skrivits i decennier – Imola – brakar två av Italiens mest potenta prestandamaskiner samman i en drömduell. Lamborghini Temerario, märkets första högvarviga V8-biturbo-hybrid, ställs öga mot öga med den senaste generationens Ducati Panigale V4 – en motorcykel som i både teknik och attityd hämtar sin själ från MotoGP. Det är ren prestandapoetik – och det slutar inte förrän mållinjen skärs med full gas. Temerario – en ny era med 10 000 varv/minut Lamborghini har valt att kalla sin senaste skapelse ”Temerario” – vilket betyder…
Elbil mot Elflyg – Taycan Turbo GT Duellerar mot Flygplanet Pipistrel Velis Electro i England!

Elbil mot Elflyg – Taycan Turbo GT Duellerar mot Flygplanet Pipistrel Velis Electro i England!

20 år senare. Samma män. Ny teknik.Den brittiska sydkusten ligger inbäddad i vårgrönt när två av bilvärldens mest ikoniska TV-profiler återigen gör upp i en fartfylld tävling – men denna gång med el som gemensam nämnare. Richard Hammond och James May, kända från Top Gear-eran, har dammat av ett av sina mest älskade tävlingsformat: bil mot flygplan. Men där det förut var fossila bränslen och jetmotorer, är det nu kilowattimmar och tyst acceleration som gäller. Välkommen till framtiden. Startskott: Henstridge Airfield – ett avsked till det förflutna Morgondimman lättar över Henstridge Airfield på gränsen mellan Somerset och Dorset. Här står…
En ny legend föds – De Tomaso P72 i Produktionsutförande!

En ny legend föds – De Tomaso P72 i Produktionsutförande!

När världen rusar mot digital minimalism, batteridrivna algoritmer och självkörande sterilitet, går De Tomaso i motsatt riktning. Och de gör det med en kraft som får motorvärlden att stanna upp – att andas. Det här är inte en bil. Det är ett manifest. Efter fem års väntan och förväntan är det nu officiellt: De Tomaso P72 är här i produktionsform. En vacker revolt mot samtidens opersonliga teknik. Endast 72 exemplar kommer att byggas, var och en individuellt beställd – och var och en lika mycket ett konstverk som ett fordon. Skönhet med syfte: design för känsla, inte klick Från det…
Göteborg Motorfestival 11 Maj – En Fullskalig Succé för Motorentusiaster med Konceptet - '' Se, Röra & Köra '' !

Göteborg Motorfestival 11 Maj – En Fullskalig Succé för Motorentusiaster med Konceptet - '' Se, Röra & Köra '' !

Göteborg Motorfestival vid Stora Holms Trafikövningsplats 11 Maj – 2025 Redan när morgonsolen glittrar över Hisingens asfaltskanter och ljudet av V8:or, elmotorer och glada barn skrattar studsar mellan träden, förstår man att något stort är på gång. Göteborg Motorfestival intar Stora Holms Trafikövningsplats – och levererar en dag som etsar sig fast i både gaspedaler och hjärtan. Det blev en show utan motstycke, en familjefest med puls, passion och pizza – och ett brinnande bevis på att motorlivet i Sverige är mer levande än någonsin. ”Se, Röra & Köra” – festivalens hjärta och nerv Göteborg Motorfestival är inte bara ett…
Classic & Dream Cars – Där Bilpassion Förvandlas till Konstverk i Slottsmiljö!

Classic & Dream Cars – Där Bilpassion Förvandlas till Konstverk i Slottsmiljö!

Söndagen den 11 maj bjöd på strålande solsken, svallande bilentusiasm och en sällsynt känsla av något verkligt unikt. Det var premiär för Classic & Dream Cars, signerat Bengtsson Bil Premium Selection, på anrika Åkeshofs Slott i västra Stockholm – och facit blev en formidabel succé. “Mer än 10 av 10 om man skulle sätta betyg”, konstaterade en av gästerna. Och det var svårt att säga emot. Motorextra var på plats och fick ett exklusivt samtal med hjärnorna bakom detta magnifika evenemang – Magnus Bengtsson, bilbranschens nestor med 37 års erfarenhet som VD, Sverigechef och försäljningsdirektör inom flera ledande bilmärken, och…
NIO ET9: Kinas Svar På S-Klassen och Teknikens Nya Tronföljare

NIO ET9: Kinas Svar På S-Klassen och Teknikens Nya Tronföljare

En ny standard föds inte – den konstrueras. När kinesiska NIO nyligen avtäckt sitt nya elektriska flaggskepp ET9, var det inte bara ännu en elbil som rullade ut på scenen – det var ett budskap. Ett tydligt, kraftfullt och teknologiskt förankrat budskap: Framtidens lyx och intelligens kommer inte längre bara från Tyskland. Med ET9 positionerar sig NIO som en utmanare till inte bara Mercedes S-klass, BMW 7-serie och Tesla Model S – utan till själva idén om vad en lyxsedan i den nya eran ska vara. Design: Tyst dominans ET9 är ingen bil som skriker efter uppmärksamhet. Den viskar auktoritet…
Från EP9 TILL ET9: Nio och den Elektriska Revolutionen

Från EP9 TILL ET9: Nio och den Elektriska Revolutionen

8 år. En varvtid. En revolution. Den 12 maj 2017 chockades bilvärlden av något som få såg komma: en elbil – inte från Tyskland, Italien eller USA – utan från det då unga kinesiska märket NIO, satte ett nytt varvrekord på legendariska Nürburgring Nordschleife. Med tiden 6:45.900 skrev NIO EP9 in sig i historieböckerna och visade att eldrivna superbilar inte bara var framtid – de var nu. Det var då. Men det var bara början. EP9 – det elektriska manifestet NIO EP9 var inte bara snabb. Den var ett elektriskt manifest – ett bevis på att elbilar kunde vara brutalt…
Husqvarna Vitpilen 401: 373 Cylindrig Ren Körglädje!

Husqvarna Vitpilen 401: 373 Cylindrig Ren Körglädje!

Minimalism möter motoradrenalin – och resultatet är Vitpilen 401 I en värld där motorcyklar ofta ska vara större, bullrigare och mer extrema för varje modellår, går Husqvarna en helt annan väg. Med Vitpilen 401 – svenska för ”Vita Pilar” – har man skapat en hoj som inte skriker för att höras, utan viskar med självsäker tydlighet. Det är en motorcykel som lika gärna kunde stå på en designutställning i Köpenhamn som utanför ett kafé i Berlin. Men bakom det rena, avskalade formspråket döljer sig en sylvass prestanda som väcker liv i varje nervända. Skandinavisk design i två hjul Att kalla…
Koenigsegg och Saab – Kan Saab Återupplivas Genom Koenigsegg?

Koenigsegg och Saab – Kan Saab Återupplivas Genom Koenigsegg?

Christian Von Koeigsegg – Koenigsegg Christian von Koenigsegg har flera gånger kommenterat ämnet Saab och tanken på att Koenigsegg skulle kunna vara en del av Saabs framtid. Men även om drömmen om ett svenskt sportbilsimperium kittlar fantasin, är verkligheten mer komplex – och Christian har alltid varit ärligt realistisk i sina uttalanden. Det fanns faktiskt ett ögonblick i historien där Koenigsegg var nära att bli ny ägare till Saab. År 2009 deltog Koenigsegg Group – ett konsortium där Christian von Koenigsegg själv var involverad – i ett seriöst försök att köpa Saab Automobile från General Motors. Affären var långt gången,…
KOENIGSEGG CCXR Special Edition: En Återkomst i Manuell Form!

KOENIGSEGG CCXR Special Edition: En Återkomst i Manuell Form!

Ett av två – och nu ett av ett. Det är inte varje dag man får möjlighet att uppleva något så sällsynt, så förfinat och så omarbetat som detta: Koenigsegg CCXR Special Edition – ett av endast två exemplar i världen – har under vintern genomgått en närmast kirurgisk renässans hos Koenigseggs Legends Division i Ängelholm. Resultatet? En hypersportbil som trots sin historiska tyngd nu står mer levande, mer mekanisk och mer förarcentrerad än någonsin tidigare. Legends Division – där historia möter framtid I Koenigseggs innersta krets, bakom diskreta dörrar och bland världens mest passionerade ingenjörer, arbetar Legends Division –…
474888370_122209671548200391_2806298802293834463_n (3)