F1 Sim Racing Mästare Återvänder till Stockholm: Scuderia Ferrari HP Esports Team siktar på comeback under Event 2

Stockholm, 11 februari 2025 – F1 Sim Racing-mästerskapet är tillbaka på den svenska scenen när Scuderia Ferrari HP Esports Team gör sig redo att delta i Event 2 av 2025 års säsong. Efter en utmanande start under de fyra inledande racen i januari, där teamet fick kämpa för att upprepa sina tidigare framgångar, är förarna Bari Broumand och Nicolas Longuet nu fast beslutna att återta sin position som ledare i mästerskapet.

En tuff start på säsongen

Trots att teamet avslutade säsongen 2023/2024 som världsmästare i konstruktörsmästerskapet, har säsongen 2025 börjat med blandade resultat. Bari Broumand briljerade i Bahrain där han säkrade en fantastisk seger, men kval- och tävlingsproblem i Australien, Kina och Saudiarabien satte käppar i hjulet för teamet. Nicolas Longuet kämpade också med ojämn form, och det har lämnat Ferrari-teamet på femte plats i konstruktörsställningen, med ett 50-poängsavstånd till ledaren. Trots den betydande poängskillnaden är det långt ifrån över. Med åtta lopp kvar har Scuderia Ferrari HP Esports Team alla möjligheter att göra en imponerande comeback.

Event 2: En nyckel i mästerskapskampen

Event 2, som äger rum från 11 till 13 februari, är en avgörande del av säsongen och kommer att hållas på några av de mest ikoniska banorna i världen. Förarna kommer att tävla på klassiska europeiska banor som Silverstone, Spa-Francorchamps, och Zandvoort, innan de korsar Atlanten för att avsluta på Circuit of the Americas i Austin, USA. Varje lopp är ett viktigt steg på vägen mot finalen, som kommer att avgöras mellan den 25 och 27 mars med spännande tävlingar på banorna i Mexiko, Brasilien, Qatar och Abu Dhabi.

Förhoppningar inför resten av säsongen

Trots en något skakig start har både Broumand och Longuet visat tidigare att de kan leverera under press. Teamet har redan visat sin styrka och förmåga att återhämta sig från motgångar, och förarna är fast beslutna att komma tillbaka starkare och slåss om toppen i konstruktörsmästerskapet. Att tävla på några av de mest krävande och ikoniska banorna i Europa och USA kommer att kräva allt av förarna, men med deras erfarenhet och talang kan Ferrari-teamet mycket väl överraska konkurrenterna och återta initiativet.

Fans av Scuderia Ferrari och F1 Sim Racing kan följa teamets resa och få alla de senaste uppdateringarna genom att besöka @FerrariEsports på sociala medier. För de som vill följa tävlingarna live, sänds racen på både Formula 1’s YouTube och Twitch-kanaler, där spänningen kommer vara på topp under varje varv.

Kalendarium

  • 11-13 februari 2025: Silverstone, Spa-Francorchamps, Zandvoort, Circuit of the Americas (Austin, USA)
  • 25-27 mars 2025: Mexico, Brasilien, Qatar, Abu Dhabi

För Scuderia Ferrari HP Esports Team är vägen till toppen fortfarande öppen, och Event 2 kan vara början på deras väg tillbaka till mästerskapets ledning.

Följ teamets framfart, och missa inte spänningen på de största racingplattformarna. Kommer Ferrari-teamet att återta sin plats på toppen av F1 Sim Racing-världen? Vi får snart veta.

www.ferarri.com

Oplus_16908288

Fler nyheter

Skyltstället NORRKÖPING logo
Lamborghini Lanserar Nya Lamborghini Temerario GT3 vid Goodwood Festival Of Speed - Racing I Hybridform

Lamborghini Lanserar Nya Lamborghini Temerario GT3 vid Goodwood Festival Of Speed - Racing I Hybridform

Goodwood, England – 14 juli 2025. Ljudet av framtidens motorsport ekade mellan träden i West Sussex när Lamborghini avtäcker sin mest dramatiska GT-racer någonsin: Temerario GT3. Samtidigt brölar en vägbilsversion upp för Goodwoods berömda hillclimb – och en ny era för Sant’Agatas tjur är officiellt här. Med rök från däcken, ljud från en nyutvecklad twin-turbo V8 hybrid och en närvaro lika teatralisk som alltid, intog Lamborghini årets Goodwood Festival of Speed med ett budskap lika klart som öronbedövande: framtiden är hybrid – och den är brutalt snabb. Lamborghini Temerario GT3 – arvtagaren till ett racingimperium På en egen scen, mitt…
Zenvo Aurora – Nordiska Stoltheten På Goodwood Festival Of Speed

Zenvo Aurora – Nordiska Stoltheten På Goodwood Festival Of Speed

Goodwood, England – 10 juli 2025. Ett mäktigt vrål bryter ljudvallen över den engelska landsbygden när en ny kraft från Norden vaknar till liv. Det är inte åskan – det är “Mjølner”. Tors hammare har fått en ny form, och den heter Zenvo Aurora. Vid årets upplaga av Goodwood Festival of Speed skrev det danska hyperbilstillverkaren Zenvo Automotive in sig i historieböckerna. För första gången fick publiken inte bara se, utan också höra och uppleva deras kommande teknologiska mästerverk – Aurora – i rörelse. Med en visuell dramatik i form av harlequin-kamouflage och ett brutalt quad-turbo V12-muller, inleddes en ny…
2031 Hästkrafter Ren Evolution – Hennessey Venom F5 Evolution Är Här

2031 Hästkrafter Ren Evolution – Hennessey Venom F5 Evolution Är Här

Sealy, Texas. April 2025. I en värld där elbilar dominerar framtidsvisionerna för prestanda, går amerikanska Hennessey sin egen väg. Med en öronbedövande vrål från sin 6,6-liters V8 med dubbelturbo presenterar de nu Venom F5 Evolution – världens mest kraftfulla serietillverkade bil med enbart förbränningsmotor. Med brutala 2031 hästkrafter, en acceleration från 0 till 200 mph på 10,3 sekunder, och en tekniknivå som för tankarna till både Formel 1 och rymdteknik, befäster Hennessey sin position i hyperbilarnas absolut mest kompromisslösa hörn. Från önskemål till evolution Bakom Venom F5 Evolution ligger en tydlig drivkraft: kundernas hunger efter mer. John Hennessey, grundare och…
Porsche 911 Carrera 4S – Fyra Hjul För Alla Årstider & Alla Sinnen

Porsche 911 Carrera 4S – Fyra Hjul För Alla Årstider & Alla Sinnen

När Porsche väljer att expandera sitt modellutbud sker det inte i tysthet. Det mullrar – stilfullt, precist och kraftfullt. Den 2 juli 2025 introducerades tre nya fyrhjulsdrivna versioner av 911 Carrera 4S: Coupé, Cabriolet och Targa 4S. Med detta har Stuttgart-företaget nu sex olika fyrhjulsdrivna varianter av sin legendariska sportbil. En förstärkning som inte bara är teknisk, utan även emotionell. Särskilt i år, då Porsche firar 60-årsjubileum för den ikoniska 911 Targa – modellen som föddes ur amerikanska säkerhetskrav men som snabbt blev ett stilistiskt fenomen. Fyrhjulsdrift med bakhjulsfokus Hos Porsche är fyrhjulsdrift inte synonymt med trög säkerhetskomfort – tvärtom.…
Jakten på Perfektion – Kvalitetsresan Bakom Varje Bugatti W16 Mistral

Jakten på Perfektion – Kvalitetsresan Bakom Varje Bugatti W16 Mistral

Det sista mästerverket för motorns kunglighet I den pittoreska franska regionen Alsace, där historia och hantverk genomsyrar varje stenlagd gata, rullar en bil som markerar slutet på en era – och början på legenden. Det är Bugatti W16 Mistral, världens sista öppna roadster med den ikoniska fyrturboladdade W16-motorn. Men innan nyckeln överlämnas till dess ägare, måste varje exemplar genomgå en rigorös kvalitetsprövning – en 400 kilometer lång ceremoni där varje detalj testas, granskas och förfinas. För i Molsheim gäller bara ett krav: absolut perfektion. 400 kilometer av kompromisslös precision Bugatti kallar det inte bara ett test – de kallar det…
Sierra RX3 – Motorsportens Hjälte

Sierra RX3 – Motorsportens Hjälte

RX3 – Ursprung, urkraft, och obeveklig attityd När Sierra Motor Co. lanserade sin första modell, RX3, var det inte bara början på ett bilmärke. Det var en förklaring. En knytnäve mot konventionen. Ett skrik från garaget att bilar återigen skulle byggas med syfte, råhet och passion. RX3 var ingen marknadsanpassad kompromiss – den var ett löfte: Vi bygger inte för alla. Vi bygger för dig som fortfarande känner något bakom ratten. Rötterna: Mer verktyg än transport I en tid där många nya bilmärken jagar framtidens teknik, valde Sierra att blicka bakåt för att köra framåt. RX3 föddes inte i en…
MV Agusta – 80 År Av Passion, Precision & Prestanda

MV Agusta – 80 År Av Passion, Precision & Prestanda

Från 98 cc till världens mest åtråvärda motorcyklar.Året är 1943. Kriget härjar i Europa, och i en liten italiensk stad föds något som snart ska sätta avtryck på motorcykelvärldens allra mest exklusiva karta. En liten 98-kubiks motor ritad av ingenjörer med racerdrömmar skulle bli startskottet på ett arv som idag sträcker sig över åtta decennier – MV Agusta. Ett arv föds i Cascina Costa Mitt under andra världskriget beslutar sig Greven Domenico Agusta, arvtagare till flygplanstillverkaren Agusta, för att diversifiera verksamheten. Flygindustrin ligger på is – men världen kommer att behöva röra sig igen. Transport. Mobilitet. Frihet. Ur dessa tankar…
Kimera EVO37 – Drottningens Återkomst På Vägarna Som Hyllning Till Rally

Kimera EVO37 – Drottningens Återkomst På Vägarna Som Hyllning Till Rally

”The Queen is back.” Så proklamerar Kimera Automobili stolt när de visar upp sin restomod-hyllning till en av rallyvärldens mest mytomspunna bilar. Kimera EVO37 är mer än en modern tolkning av en ikon – det är ett kärleksbrev till en svunnen tid, omsorgsfullt paketerat i kolfiber och rå prestanda. En bil där nostalgi och nutid smälter samman till en ny, kompromisslös körupplevelse. En legend föds på nytt I grunden vilar Lancia 037, den sista bakhjulsdrivna bilen att vinna rally-VM – under säsongen 1983 med Walter Röhrl bakom ratten. Den besegrade fyrhjulsdrivna konkurrenter med rå kraft, låg vikt och kirurgisk kontroll.…
Lexus LFA – Den Japanska Superbilen Som Imponerar Världen Över

Lexus LFA – Den Japanska Superbilen Som Imponerar Världen Över

När Lexus presenterade LFA för världen var det som att någon viskade i ett rum där alla skrek. Superbilsscenen i slutet av 2000-talet dominerades av europeiska giganter som Ferrari, Lamborghini och Porsche – märken med decennier av racingblod i ådrorna. Då kliver ett japanskt lyxbilsmärke, känt för komfort och pålitlighet, in med något som inte liknade någonting annat. Lexus LFA var inte bara en bil. Den var ett manifest, ett kärleksbrev till ingenjörskonsten och ett avsked till det analoga bilbyggandet. Den tillverkades bara i 500 exemplar mellan 2010 och 2012, men dess avtryck på bilvärlden är lika bestående som dess…
De Tomaso P72 – En Resa Längs Den Amerikanska Östkusten Med Klass

De Tomaso P72 – En Resa Längs Den Amerikanska Östkusten Med Klass

Det finns bilar – och så finns det konstverk som råkar ha en motor. De Tomaso P72 tillhör den senare kategorin. En analog hyllning till motorsportens guldålder, svept i brons och kurvor, driven av en superladdad V8 och född ur samma själ som gav oss Pantera och P70. Nu har detta rullande mästerverk gett sig ut på en lågmäld men djupgående resa genom USA – en coast to coast-tour som är lika mycket emotionell som geografisk. Från New York till Miami, har P72 inte bara visat upp sig – den har fört människor samman. En resa i tyst triumf Det…
RMB01 – När Richard Mille och Brough Superior Skapar Kanske Världens Mest Exklusiva Motorcykel?

RMB01 – När Richard Mille och Brough Superior Skapar Kanske Världens Mest Exklusiva Motorcykel?

Det finns motorcyklar – och så finns det RMB01. En maskin där inget är lämnat åt slumpen, där teknik, formgivning och lyx är sammanvävda till något långt bortom transport eller prestanda. Detta är en motorcykel född ur ett unikt samarbete mellan Richard Mille, haute horlogeriens rebell, och Brough Superior, den brittiska motorcykelvärldens aristokrat. Resultatet? En tvåhjulig hypermaskin som är lika mycket konstverk som fordon. RMB01 är inte bara en motorcykel – det är en filosofisk idé förverkligad i titan, kolfiber och precisionsbearbetade legeringar. Den är byggd för att köras – men framför allt för att betraktas, diskuteras och begäras. Två…
Ferrari 365 GTB/4 Daytona – En Gyllene Era för Ferarri

Ferrari 365 GTB/4 Daytona – En Gyllene Era för Ferarri

Det finns ögonblick i bilvärldens historia som definierar en övergång – från passion till pragmatism, från myt till maskin. Den Ferrari 365 GTB/4 Daytona Berlinetta som nu erbjuds till försäljning är mer än bara en bil. Den är ett rullande monument över slutet på Ferraris mest romantiska era. Ett sista mästerverk innan verkligheten hann ifatt Enzo Ferraris dröm. Den sista riktiga Enzo-Ferrarin? 1973 var inte vilket år som helst. Det var året då Enzo Ferrari, åldrad men fortfarande kompromisslös, började släppa greppet om sitt imperium. Ekonomiskt tryck och framtida överlevnad tvingade honom att sälja en betydande andel till Fiat. Det…
474888370_122209671548200391_2806298802293834463_n (3)